(Р)еволюцията на електронните спортове

Преди 20-тина години видеоигрите се възприемаха като забавление и начин да разпуснеш след „тежък“ ден в училище. Ще ни е трудно да ти повярваме, ако ни кажеш, че не си се събирал с приятели на по бира и да поцъкате малко някоя игра. А в компютърните клубове беше нещо страшно – по цели нощи в мрежа и Counter Strike до откат.

„Умните глави“ видяха в това начин да изкарват големи пари и го превърнаха в цяла индустрия. В днешно време електронните спортове стават все по-популярни, а геймърите все по-богати. Те вече са професионални спортисти – спазват хранителен режим, възстановяване и какво ли още не, за което се грижи цял екип от хора. Говорим за най-добрите в света, разбира се.

Според официалните статистики, преди 5 години интерес към e-sports са имали около 280 млн. души, а за миналата година са 500 млн. Сериозни цифри. Логично, на базата на тях, идват все повече и повече спонсори, които искат да рекламират в електронните спортове. Знаеш ли, например, че приходите на рекламодателите за миналата година възлизат на 1 млрд. долара?? Уау! Те спонсорират както отделни геймъри, така и цели отбори, а в последно време и цели турнири.

И като споменахме турнири – тези с най-големите наградни фондове са международни. Напоследък, обаче, си стана тенденция да се организират и доста шампионати на местно ниво. Все повече държави си имат своите републикански шампиони, които изпращат на международната сцена. Там, ако имат малко повече късмет, че с талант само трудно става, някоя голяма риба ги вижда и мечтите стават реалност!